divendres, 25 de gener del 2013

BUTTERMILK SCONES



Whole kitchen en la seua proposta dolça per al mes de gener ens convida a preparar un clàssic escocés, Scones.

Els scones son uns panets típics de la gastronomia del Regne Unit. Encara que el seu origen és escocés, es un imprescidible de l'hora del té i els desdejunis en qualsevol casa britànica o irlandesa. Normalment son redons i es fan amb farina de blat, d'avena o ségol, mantega i llevat. Aquesta recepta l'he treta d'un llibre de cuina irlandesa on el buttermilk és molt utilitzat en la seua reposteria. Per ací es difícil trobar el buttermilk o sèrum de llet als supermercats però sempre es poden fer alternatives casolanes (com ja vos indique baix.)


Aquestos scones no porten sucre així que es poden menjar farcits amb ingredients dolços, com la melmelada o el xocolate, o amb ingredients salats, com el pernil i el formatge.
Per últim vos deixe un foto del Blackberry café en Thomastown (Ireland), una cafeteria molt acollidora en un poble molt menut prop de Kilkenny, on fa dos estius ens vam menjar uns dels millors scones que he provat mai amb una deliciosa melmelada de gerd casolana.




Ingredients (8-12 scones)

-          500 gr de farina
-          90 gr de mantega (tallada a cubs menuts)
-          1 culleradeta de llevat en pols
-          1 culleradeta de bicarbonat sòdic
-          1 culleradeta de sal
-          1 ou
-          250 ml de buttermilk ( o 250 ml de llet amb una cullerada (15ml) de suc de llima)

Preparació:

Si no tenim buttermilk, començarem preparant la llet amb el suc de llima i el deixarem reposar uns 10 minuts.
Es tamissa la farina, el llevat, el bicarbonat i la sal en un bol gran. S’incorpora la mantega a cubs i es barreja amb la farina fins que quede una textura de molles de pa. Després, s’afig l’ou batut i es barreja. Seguidament, s’aboca el buttermilk poc a poc i es barreja fins tindre una massa homogènia. S’empolvora l’encimera amb farina i es pasta la massa un poc. Se li dona forma allargada i es talla en 8 o 12 trossets. Es cobrix una safata per a forn amb paper de cuina untat amb oli es posen els trossos de massa i s’introduixen al forn, precalfat a 180º, durant 15-20 minuts. 

 

Si vos apetix donar-li un toc de color, abans d’introduir-los al forn, amb un pinzell s’unten amb llet i s’empolvoren amb llavors de rosella.



BON APPÉTIT

                                                                ***
Whole kitchen en su propuesta dulce para el mes de enero nos invita a preparar un clásico escocés, scones.



Los scones son unos panecillos típicos de la gastronomía del Reino Unido. Aunque su origen es escocés, es un imprescidible de la hora del té y los desayunos en cualquier casa británica o irlandesa. Normalmente son redondos y se hacen con harina de trigo, de avena o centeno, mantequilla y levadura. Esta receta la he sacado de un libro de cocina irlandesa donde el Buttermilk es muy utilizado en su repostería. Por aquí es difícil encontrar el Buttermilk o suero de leche en los supermercados pero siempre se pueden hacer alternativas caseras (como ya os indico abajo.)






Estos scones no llevan azúcar así que se pueden comer rellenos con ingredientes dulces, como la mermelada o el chocolate, o con ingredientes salados , como el jamón y el queso.

Por último os dejo una foto del Blackberry café en Thomastown (Ireland), una cafetería muy acogedora en un pueblo muy pequeño cerca de Kilkenny, donde hace dos veranos nos comimos unos de los mejores scones que he probado nunca con una deliciosa mermelada de frambuesa casera .










Ingredientes (8-12 scones)



-           500 gr de harina

-           90 gr de mantequilla (cortada en cubos pequeños)

-           1 cucharadita de levadura en polvo

-           1 cucharadita de bicarbonato sódico

-           1 cucharadita de sal

-           1 huevo

-           250 ml de Buttermilk (o 250 ml de leche con una cucharada (15ml) de jugo de limón)



Preparación:



Si no tenemos Buttermilk, comenzaremos preparando la leche con el zumo de limón y lo dejaremos reposar unos 10 minutos.

Se tamiza la harina, la levadura, el bicarbonato y la sal en un bol grande. Se incorpora la mantequilla a cubos y se mezcla con la harina hasta que quede una textura de migas de pan. Después, se añade el huevo batido y se mezcla. Seguidamente, se vierte el Buttermilk poco a poco y se mezcla hasta tener una masa homogénea. Se espolvorea la encimera con harina y se amasa la masa un poco. Se le da forma alargada y se corta en 8 o 12 trocitos. Se cubre una bandeja para horno con papel de cocina untado con aceite se ponen los trozos de masa y se introducen en el horno, precalentado a 180 º, durante 15-20 minutos. 




 



Si os apete darle un toque de color, antes de introducirlos en el horno, con un pincel se untan con leche y se espolvorean con semillas de amapola.








BON APPÉTIT

10 comentaris:

  1. Hola Marisa! cuanto tiempo sin pasarme. Que buenos estos scones, a mi la propuesta de este mes me ha encantado. Los tuyos tienen una pinta genial!

    Besos

    ResponElimina
  2. Adoro els scons! T'han quedat genials! Segur que els d'aquell cafe estaven bonissims! Te mol bona pinta el lloc!

    ResponElimina
  3. Te han quedado fabulosos tus scones Marisa!!! Y con las semillas de amapola... Mmmmmmm, me encantan!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  4. Marisa! Qué pinta tan buena! :)

    www.whatisinthefridge.tumblr.com

    ResponElimina
  5. Te han quedado estupendos, el toque de semillas de amapola, me encanta.

    Un saludo!!

    ResponElimina
  6. No els coneixia, pero han d'estar molt bons.
    Sobretot si els acompanyem amb una bona melmelada cassolana o amb xocolata!
    Ptns!!

    ResponElimina
  7. Que buena pinta! y con las semillas quedan muy bonitos!
    Un abrazo

    Gri

    http://eltallerdelosviernes.blogspot.com.es/2013/01/hoy-toca-receta-del-cwk.html

    ResponElimina
  8. Qué buenos estarán!!! el buttermilk va muy bien para las masas, yo lo encuentro en el aldi y si no tengo a mano, como tú a hacerlo en casa.
    Un besito

    ResponElimina
  9. Que bo, per a dols i salat.El tintre enconte,en la meua cuina
    un beset

    ResponElimina
  10. Hola Marisa! te he conocido gracias a las propuestas de WholeKitchen y te he dejado un premio en mi blog. Felicidades!!!
    Un saludo, Rosa.
    http://huelequealimentabcn.wordpress.com/2013/03/11/el-premio/

    ResponElimina