dimarts, 6 de novembre del 2012

COCA DE BLEDES

La recepta de hui és la meua versió de la coca de bledes que es poc comprar als forns d'Oliva els divendres. Les més comunes són la coca de pebrera i tomaca, la de ceba i pèsols i aquesta de bledes. Supose que la rao per la que aquestes coques es venen el divendres és perquè son una bona opció per als divendres de Quaresma ja que sols porten verdures i normalment s'acompanyen de adadejo o ou bullit. Tanmateix, com la meua cuina és tan agnòstica com la cuinera, he canviat l'abadejo per una llonganissa blanca. En època de Quaresma es quan més es consumixen però en moltes cases és el dinar de tots els divendres.





Ingredients: 2 persones
Massa
- 250 gr de farina (un poc més per a pastar després)
- 1 pastilla de llevat fresc (25gr)
- 50 ml d'oli d'oliva
- 200 ml d'aigua
- sal

Farcit
- 1 manoll de bledes
- 5 dents d'all
- 1 tomaca
- sal
- pebre roig
- oli d'oliva
 - 2 llonganisses blanques

Preparació:
Primer es prepara la massa. En un bol gran es posa la farina amb un pessic de sal. Es desfà la pastilla de llevat en l'aigua i s'incorpora a la farina. S'afig l'oli i es pasta fins que tinga una textura que no es pegue a la mà. Si es necessita es pot posar un poc més de farina. Es fa una bola, es cobrix amb un drap net i es deixa reposar mitja hora.
Mentres, es prepara el farcit de bledes. Es reten les bledes, es tallen a trossets i es bullen amb abundant aigua i sal. Quan les bledes hagen reduït el seu tamany i estiguen tendres, s'escorren i es reserven.
Es piquen 4 dents d'all, es dauren molt poc amb tres cullerades d'oli i s'aboquen les bledes escorregudes. Es sofrigen, s'assaonen amb abundant pebre roig (2 cullerades grans) i sal. Es ratlla la tomaca i es barreja amb una dent d'all picada, un pessic de sal i un doll d'oli, aquesta serà la base de la coca.

Quan la massa haja unflat, es pasta, es divideix en dos i amb l'ajuda d'un corró se li dona forma redona com un pizza però sense que estiga fina. Es posa la tomaca ratllada en la base, després les bledes i damunt de les bledes, al mig, les llonganisses crues partides per la meitat. S'unta amb oli una safata per a forn, es posen les dos coques i s'introduix al forn, precalfat a 200º, fins que la massa estiga un poc daurada (20-30 minuts).


 BON APPÉTIT

                                                                  ***

COCA DE ACELGAS

La receta de hoy es mi versión de la coca de acelgas que se puede comprar en las panaderías de Oliva los viernes. Las más comunes son la coca de pimiento y tomate, la de cebolla y guisantes y esta de acelgas. Supongo que la razón por la que estas cocas se venden el viernes es porque son una buena opción para los viernes de Cuaresma ya que sólo llevan verduras y normalmente se acompañan de bacalao o huevo hervido. Sin embargo, como mi cocina es tan agnóstica como la cocinera, he cambiado el bacalao por una longaniza blanca. En época de Cuaresma es cuando más se consumen pero en muchas casas es la comida de todos los viernes.




Ingredientes: 2 personas

Masa
- 250 gr de harina (un poco más para amasar después)
- 1 pastilla de levadura fresca (25gr)
- 50 ml de aceite de oliva
- 200 ml de agua
- sal 

Relleno 
- 1 manojo de acelgas  
- 5 dientes de ajo 
 - 1 tomate  
- sal  
- pimentón  
- aceite de oliva  
- 2 longanizas blancas 

 Preparación: 
Primero se prepara la masa. En un bol grande se pone la harina con una pizca de sal. Se deshace la pastilla de levadura en el agua y se incorpora a la harina. Se añade el aceite y se amasa hasta que tenga una textura que no se pegue en la mano. Si se necesita se puede poner un poco más de harina. Se hace una bola, se cubre con un paño limpio y se deja reposar media hora.  
Mientras, se prepara el relleno de acelgas. Se limpian las acelgas, se cortan en trozos y se hierven con abundante agua y sal. Cuando las acelgas hayan reducido su tamaño y estén tiernas, se escurren y se reservan. Se pican 4 dientes de ajo, se doran muy poco con tres cucharadas de aceite y se vierten las acelgas escurridas. Se sofríen, se sazonan con abundante pimentón (2 cucharadas grandes) y sal. Se raya el tomate y se mezcla con un diente de ajo picado, una pizca de sal y un chorro de aceite, ésta será la base de la coca.  
Cuando la masa haya hinchado, se amasa, se divide en dos y con el la ayuda de un rodillo se le da forma redonda como un pizza pero sin que quede fina. Se pone el tomate rallado en la base, luego las acelgas y encima de las acelgas, en medio, las longanizas crudas partidas por la mitad. Se unta con aceite una bandeja para horno, se ponen las dos cocas y se introduce en el horno, precalentado a 200 º, hasta que la masa esté un poco dorada (20-30 minutos).


 BON APPÉTIT

8 comentaris:

  1. Mira, una bona forma de fer menjar bledes a qui no li agradin massa!
    Amb aquesta coca segur que no es poden resistir!!
    ptns!!

    ResponElimina
  2. Dóne fe! A mi no m'agraden massa les bledes, i la coca estan boníssimes!

    ResponElimina
  3. Que rico....adoro las cocas y esta devacelga se ve deliciosa....con lo que me gusta la acelga....Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  4. M'encanten les bledes, saps alguna recepta més?

    ResponElimina
  5. ana, estan estos triangulets de gamba amb bleda...

    http://marisa-bonappetit.blogspot.com.es/2011/01/triangles-de-gamba-amb-bleda-triangulos.html

    ResponElimina
  6. M'encanten les coques, boníssima la recepta!
    petons

    ResponElimina
  7. LES COQUES SON BONISSIMES QUAN LA MASA ES BONA. I SI TÉ BON CONDUMIO ENCARA MILLOR. ESTA ES VEU MOLT BONA

    ResponElimina