diumenge, 25 de novembre del 2012

ARRÒS AL FORN AMB ESCLATASANGS I CARABASSA

Si pense en la tardor les imatges que em venen al cap son les fulles dels arbres en terra, la plutja, i en la cuina les carabasses al forn i els esclatasangs. Els esclatasangs o rovellons ,com es coneixen més comunment, son uns bolets tan difícils de trobar però tan saborosos que no els fa falta massa ingredients per a aconseguir un plat de luxe. La setmana passada em quedaven uns pocs esclatasangs i també tenia una carabassa esperant una nova recepta així que se me va ocorrer que la barreja d'aquestos dos ingredients podia ser perfecta i sols em va quedar comprar unes costelletes per a obtindre el que a partir d'ara serà el meu arròs al forn de tardor. Proveu-lo vos agradarà segur!




Ingredients: 2-3 persones
- 200 gr de carabassa sense corfa, tallada a trossos mitjans
- 200 gr d'esclatasangs nets, partits per la meitat
- 300 gr de costella de porc trossejada
- 1 got d'arròs
- 2 gots de caldo de verdures
- 1 tomaca ratllada
- 2 dents d'all picades
- 1 botifarra de ceba
- safrà o colorant alimentari
- pebre roig
-oli d'oliva
- sal

Preparació:
En una cassola de fang es sofrig la carn assaonada amb dos cullerades d'oli. Quan la carn estiga ben daurada, s'incorpora la tomaca i l'all. Es remou i es deixa coure uns minuts. Després s'afig la carabassa i els esclatasangs, es remou i es deixa coure un parell de minuts. S'incorpora l'arròs, un poc de colorant o safrà i una culleradeta de pebre roig, es barreja tot be i s'aboca el caldo de verdures. Es rectifica de sal, es posa la botifarra crua al mig  i s'introduix al forn precalfat a 200º durant 25-30 minuts (o fins que l'arròs s'haja xuclat el caldo, depen del forn).



BON APPÉTIT

                                                                         ***


ARROZ AL HORNO CON NÍSCALOS Y CALABAZA

Si pienso en el otoño las imágenes que me vienen a la cabeza son las hojas de los árboles en el suelo, la lluvia, y en la cocina las calabazas al horno y los níscalos. Los níscalos o robellones, son unas setas tan difíciles de encontrar pero tan sabrosas que no les hace falta demasiados ingredientes para conseguir un plato de lujo. La semana pasada me quedaban unos pocos níscalos y también tenía una calabaza esperando una nueva receta así que se me ocurrió que la mezcla de estos dos ingredientes podía ser perfecta y sólo me quedó compró unas costillas para obtener lo que a partir de ahora será mi arroz al horno de otoño. Probadlo os gustará seguro!





Ingredientes: 2-3 personas
- 200 gr de calabaza sin cáscara, cortada en trozos medianos
- 200 gr de níscalos limpios, partidos por la mitad
- 300 gr de costilla de cerdo troceada
- 1 vaso de arroz
- 2 vasos de caldo de verduras
- 1 tomate rallado
- 2 dientes de ajo picados
- 1 morcilla de cebolla
- azafrán o colorante alimentario
- pimentón
-aceite de oliva
- sal  

Preparación:
En una cazuela de barro se sofríe la carne sazonada con dos cucharadas de aceite . Cuando la carne esté bien dorada, se incorpora el tomate y el ajo. Se remueve y se deja cocer unos minutos. Después se añade la calabaza y los níscalos, se remueve y se deja cocer un par de minutos. Se incorpora el arroz, un poco de colorante o azafrán y una cucharadita de pimentón, se mezcla todo bien y se vierte el caldo de verduras. Se rectifica de sal, se pone la butifarra cruda en medio y se introduce en el horno precalentado a 200 º durante 25-30 minutos (o hasta que el arroz haya absorbido el caldo, depende del horno).





BON APPÉTIT

2 comentaris:

  1. Que rico....el arroz al horno me encanta....se ve delicioso!......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  2. Nunca he hecho arroz al horno y no veas lo que me has tentado...

    Besos.

    ResponElimina