dissabte, 14 de gener del 2012

POLLASTRE AMB MANTEGA DE LLIMA I TIMONET AL FORN I "GRAVY"

El pollastre al forn es pot cuinar de moltes maneres però sense una bona salsa pot resultar un poc insípid. El "gravy" és el nom que rep la salsa feta amb els sucs que solta la carn cuinada amb verdures. Si a aquesta salsa li afegim la sumptuositat de la mantega, els aromes del timonet i la espurna que dona la llima tindrem un "gravy" fabulós. Una recepta molt recomanable per un bon dinar de cap de setmana i si vos sobra pollastre sempre es pot aprofitar per fer un pastís de pollastre o una amanida ben completa. 



Ingredients: (4 persones)
- 1 pollastres de 1.5kg net
- 50 gr de mantega ablanida
- Unes rames de timonet
- 2 llimes per la meitat
- 4 dents d'all
- 2 carlotes
- 1 ceba
- 2 fulls de llorer
- sal
- 1 cullerada de farina
- 250 ml de caldo de pollastre
- Un doll de salsa de soja


Preparació:
Es calfa el forn a 200º. En un bol menut es barreja la mantega ablanida amb un grapa de fulles de timonet, una dent d'all picat, el suc de mitja llima i un poc de sal. S'aparta un poc la pell del pollastre i s'unta la carn amb la barreja de mantega i es reserva un poc per untar tot el pollastre per damunt de la pell. S'ompli el pollastre amb les meitats de llima, una rama de timonet i tres dents d'all senceres.

Es tallen les carlotes i la ceba a trossos i es posa en la base de una cassola o safata apta per a forn (jo vaig utilitzar una Le Creuset). Es posa el pollastre damunt de la verdura, amb la part dels pits cap a dalt i s'introduix al forn durant 1 hora i 30 minuts (s'ha de banyar amb els sucs a mitat de cocció).
Quan el pollastre estiga daurat es trau del forn, es deixa reposar fora del forn 5 minuts, es trauen les llimes, alls i timonet de la cavitat del pollastre i es reserva en una altra safata.

Es retira la carlota i la ceba (s'escorren els sucs en la cassola) i en la mateixa cassola on hem fet el pollastre es farà el "gravy". S'escorren les llimes cuites en els sucs que ha soltat el pollastre i les verdures. Es posa aquest caldo a foc baix i quan bulla s'incopora una cullerada de farina i es remou fins que haja lligat amb els sucs. S'aboca el caldo de pollastre poc a poc  removen amb una vareta fins que quede una salsa "gravy" un poc espesa. Si volem que la salsa "gravy" tinga un color mes fosc s'afig un doll de salsa de soja.

Per acompanyar aquest pollastre amb salsa es poden saltejar uns bastonets de carlota i uns trossos de col amb mantega i cuits amb caldo de pollastre. El resultat, un dinar molt complet i deliciós!



BON APPÉTIT

                                                       ***

POLLO CON MANTEQUILLA DE LIMÓN Y TOMILLO Y "GRAVY"
El pollo al horno se puede cocinar de muchas maneras pero sin una buena salsa puede resultar un poco soso. El "gravy" es el nombre que recibe la salsa hecha con los jugos que suelta la carne cocinada con verduras. Si a esta salsa le añadimos la suntuosidad de la mantequilla, los aromas del tomillo y la chispa que da el limón tendremos un "gravy" fabuloso. Una receta muy recomendable para una buena comida de fin de semana y si os sobra pollo siempre se puede aprovechar para hacer un pastel de pollo o una ensalada muy completa. 

Ingredientes: (4 personas)
- 1 pollo de 1.5kg limpio
- 50 gr de mantequilla ablandada
- Unas ramas de tomillo
- 2 limones por la mitad
- 4 dientes de ajo
- 2 zanahorias
- 1 cebolla
- 2 hojas de laurel
- sal
- 1 cucharada de harina
- 250 ml de caldo de pollo
- Un chorro de salsa de soja  

Preparación: 
Se calienta el horno a 200 º. En un bol pequeño se mezcla la mantequilla ablandada con un puñado de hojas de tomillo, un diente de ajo picado, el zumo de medio limón y un poco de sal. Se aparta un poco la piel del pollo y se unta la carne con la mezcla de mantequilla y se reserva un poco para untar todo el pollo por encima de la piel. Se rellena el pollo con las mitades de limón, una rama de tomillo y tres dientes de ajo enteras.  

Se cortan las zanahorias y la cebolla en trozos y se pone en la base de una cazuela o bandeja apta para horno (yo utilicé una Le Creuset). Se pone el pollo encima de la verdura, con la parte de las pechugas hacia arriba y se introduce en el horno durante 1 hora y 30 minutos (se debe bañar con los jugos a mitad de cocción).  Cuando el pollo esté dorado se saca del horno, se deja reposar fuera del horno 5 minutos, se sacan las limas, ajos y tomillo de la cavidad del pollo y se reserva en otra bandeja.  

Se retira la zanahoria y la cebolla (se escurren los jugos en la cazuela ) y en la misma cazuela donde hemos hecho el pollo se hará el "gravy". Se escurren las limas cocidas en los jugos que ha soltado el pollo y las verduras. Se pone este caldo a fuego lento y cuando hierva se incorpora una cucharada de harina y se remueve hasta que haya ligado con los jugos. Se vierte el caldo de pollo poco a poco removiendo con una varilla hasta que quede una salsa "gravy" un poco espesa. Si queremos que la salsa "gravy" tenga un color mas oscuro se añade un chorro de salsa de soja.  

Para acompañar este pollo con salsa se ​​pueden saltear unos palitos de zanahoria y unos trozos de col con mantequilla y cocidos con caldo de pollo. El resultado, ¡una comida muy completo y delicioso!
BON APPÉTIT

4 comentaris:

  1. En Jordi no n'hi diu Gravy, però també la fa així la salsa. m'agrada la idea d'untar el pollastre amb aquesta mantega tan aromàtica. ha de quedar deliciós!

    ResponElimina
  2. Me encanta.
    Mi salsa no tenía nombre, pero mira por donde........

    Besos

    ResponElimina
  3. Después de tanto tiempo desconectada de estos mundos cibernéticos me encuentro con este pollo tan rico!!! que pinta.

    Besos

    ResponElimina
  4. Hola! Ya tienes una seguidora más, con la pinta de ese pollo, quién podría resitirse! Un saludo.

    ResponElimina