dijous, 22 de setembre del 2011

LASANYA DE VERDURES

Des de fa dos setmanes la nevera està tan bonica amb tanta fruita i verdura, i és que després de l'estiu ens hem proposat cuidar-nos un poc. Però a vegades les ensalades i els bullits son tan trists que una alegria de tan en tant no fa mal... I aprofitant totes les verdures que tenia ahir vaig decidir fer una lasanya que estava per xuplar-se els dits! Jo vaig utilitzar les verdures que van sobrar del cus-cus del diumenge però es poden incloure les que més vos agraden. Que deliciós és menjar verdura amb un toc de beixamel...  


Ingredients: 4 persones

- 1 ceba
- 1/2 carabassí
- 1 carlota
- 1 tross de carabassa
- 1/4 de col
- 200 gr de xampinyons
- 3 tomaques madures
- 1 paquet de 18 plaques de lasanya
- 2 ous
- 1 cullerada de mantega
- 1 cullerada gran de farina
- 1 got i mig de llet
- nou moscada
- pebre
- jolivert picat
- orenga 
-sal

Preparació:

El primer que s'ha de fer és preparar tota la verdura per al farcit. Es pela la ceba, la carabassa i la carlota i es tallen a trossets ben menuts. El carbassí es talla també a trossets menuts però sense pelar. També es tallen els xampinyons menuts i la col a tires estretes. Quan ja estiguen totes les verdures a punt, es sofrig la ceba amb un poc d'oli i quan estiga blaneta s'incorporen totes les verdures, s'assaonen amb un poc de sal per a que solten l'aigua, es tapa la paella i es deixa coure uns minuts a foc baix. Mentres es ratllen les tomaques i quan les verdures estiguen blanetes s'afig la tomaca triturada, s'assaona amb sal, pebre, un poc d'orenga i jolivert picat i es deixa coure uns 20-25 minuts. 

Mentres, es posen les plaques de lasanya en una olla amb aigua calenta (amb compte per a que no es peguen). 

Aprofitant el temps d'espera es prepara la beixamel. En un casset es fon la mantega, s'afig la farina, es remou i s'afig poc a poc la llet sense deixar de remoure fins que quede una textura espesa però no compacta. S'assaona la beixamel amb un poc de nou moscada, sal i pebre i es reserva. 

Passats els 25 minuts, quan les plaques estiguen tendres i la salsa de tomaca a punt, es posen les plaques sobre un drap net i s'afigen dos ous a la salsa amb verdures amb el foc apagat i es remou. 

Es precalfa el forn a 180º i es prepara la lasanya. En el fons del motle es posa un poc de beixamel, després una capa de plaques de lasanya i damunt una capa de farcit de verdures. El procés es repeteix una altra vegada o fins que s'acaben les plaques i el farcit, seguent l'última capa de plaques de pasta. 

Finalment, es cobreix amb la salsa beixamel i s'introduix al forn al menys 20 minuts (amb el gratinador per a que es gratine la superfície de beixamel). Es deixa reposar uns minuts i es servix.



BON APPÉTIT

                                                      ***

LASAÑA DE VERDURAS

Desde hace dos semanas la nevera está tan bonita con tanta fruta y verdura, y es que después del verano nos hemos propuesto cuidarnos un poco. Pero a veces las ensaladas y los hervidos son tan tristes que una alegría de vez en cuando no hace daño ... Y aprovechando todas las verduras que tenía ayer decidí hacer una lasaña que estaba ¡para chuparse los dedos! Yo utilicé las verduras que sobraron del cus-cus del domingo pero se pueden incluir las que más os gusten. Que delicioso es comer verdura con un toque de bechamel ...  


Ingredientes: 4 personas

- 1 cebolla
- 1 / 2 calabacín
- 1 zanahoria
- 1 trozo de calabaza
- 1 / 4 de col
- 200 gr de champiñones
- 3 tomates maduros
- 1 paquete de 18 placas de lasaña
- 2 huevos
- 1 cucharada de mantequilla
- 1 cucharada grande de harina
- 1 vaso y medio de leche
- Nuez moscada
- Pimienta
- Perejil picado
- Orégano 
-Sal

Preparación:

Lo primero que hay que hacer es preparar toda la verdura para el relleno. Se pela la cebolla, la calabaza y la zanahoria y se cortan en trocitos bien pequeños. El calabacín se corta también en trocitos pequeños pero sin pelar. También se cortan los champiñones bien pequeños y la col en tiras estrechas. Cuando ya estén todas las verduras a punto, se sofríe la cebolla con un poco de aceite y cuando esté blanda se incorporan todas las verduras, se sazonan con un poco de sal para que suelten el agua, se tapa la sartén y se dejan cocer unos minutos a fuego lenta. Mientras, se rayan los tomates y cuando las verduras estén blandas se añade el tomate triturado, se sazona con sal, pimienta, un poco de orégano y perejil picado y se deja cocer unos 20-25 minutos. 

Mientras, se ponen las placas de lasaña en una olla con agua caliente (con cuidado para que no se peguen). 

Aprovechando el tiempo de espera se prepara la bechamel. En un cazo se derrite la mantequilla, se añade la harina, se remueve y se añade poco a poco la leche sin dejar de remover hasta que quede una textura espesa pero no compacta. Se sazona la bechamel con un poco de nuez moscada, sal y pimienta y se reserva. 

Pasados ​​los 25 minutos, cuando las placas estén tiernas y la salsa de tomate a punto, se ponen las placas sobre un paño limpio y se añaden dos huevos a la salsa con verduras con el fuego apagado y se remueve. 

Se precalienta el horno a 180 º y se prepara la lasaña. En el fondo del molde se pone un poco de bechamel, luego una capa de placas de lasaña y encima una capa de relleno de verduras. El proceso se repite otra vez o hasta que se acaben las placas y el relleno, siendo la última capa de placas de pasta. 

Finalmente, se cubre con la salsa bechamel y se introduce en el horno al menos 20 minutos (con el gratinador para que se gratine la superficie de bechamel). Se deja reposar unos minutos y se sirve.



BON APPÉTIT

2 comentaris:

  1. Es cierto que la nevera es mas bonita con frutas y verduras. La lasaña es una forma de comer verdura riquisima, yo le pongo tambien berenjena y riquisima.

    ResponElimina
  2. Ya imagino estaba para chuparse los dedos.....de solo leer la receta me encanta!!.....no he tenido tiempo con el cambio de casa y otras cambios que me ha dado la vida....pero empezare pronto de nuevo........Abrazotes, Marcela

    ResponElimina