divendres, 19 d’agost del 2011

SEAFOOD CHOWDER

Greetings from Galway!! Després de portar ja unes setmanes per Irlanda he de dir que Galway i la zona de Connemara és la part que més m'ha agradat del païs. Encara que no té molts monuments ni museus importants Galway té molta vida i aixó és el que més m'agrada d'un lloc. A més al voltant té llocs espectaculars com els Cliffs of Moher, uns penya-segats preciosos que segons tinc entés van estar proposats per a les set meravelles naturals del món i després de passar el dia allí ja sé per què. A més, prop de Galway estan les illes Aran i ahir, aprofitant el dia tan soleiat del que gaudirem,vam anar a passar el dia a una, on vam poder muntar en bici i prendre el sol en la platja. Hui, com ja és costum ací, ha estat tot el matí plovent, així que hem anat a fer unes compres i he aprofitat per cuinar. 



Finalment vos porte una recepta amb peix, el Seafood chowder (caldereta o sopa de marisc). Aquest és un plat molt popular en els menús dels restaurants irlandesos, especialment ací a la costa. Encara que als restaurants ho posen com entrant, he comprovat que acompanyat amb un poc de pa és un plat ben contundent per menjar com a plat únic. La recepta original portava un poc de cansalada a trossets però hui m'abellia un plat sols de peix i l'he suprimida. El resultat ha estat fantàstic, hem repetit i tot! 

Esta nit anirem a provar el que, segons diuen per ací, és l'autèntic desdejuni irlandés, ostres amb una Guinness. Però mentres vos deixe amb el chowder.



Ingredients: (2-3 persones)
- 1 ceba
- 2 creïlles 
- 250 ml de caldo de peix (1 tassa i un poc més)
- 150 ml de llet (no arriba a 1 tassa)
- 300 gr de peix blanc (i també pot ser amb un poc de salmó)
- 50 gr de bacallà fumat
- 300 gr de clòtxines i cloïsses (cuinades al vapor i sense closca)
- 100 gr de gambes (bollides i sense corfa)
- 75 ml de nata líquida
- jolivert picat
- cebollí picat
- sal i pebre

Preparació:

Es pica la ceba i es sofrig en una olla gran amb dos cullerades d'oli o un poc de mantega. Es pelen les creïlles, es tallen a trossets ben menuts i quan la ceba estiga transparent s'afig la creïlla picada. De seguida s'incorpora el caldo de peix i la llet, es porta a ebullició, es tapa, es baixa el foc i es deixa coure fins que la creïlla estiga tendra. La creïlla s'utilitza per a que el caldo espesse així que quan estiga tendra amb una forqueta es xafa un poc la creïlla per a que quede una textura pareguda a una crema. S'afig el peix tallat a cubs i es deixa coure 3 minuts. Després s'incorpora la nata i es deixa bullir 30 segons. Finalment, s'afig el marisc (clòtxines, cloïsses i gambes) i quan torne a bullir es retira del foc. S'assaona amb un poc de sal, pebre, el jolivert picat i el cebollí picat  i es servix de seguida.





BON APPÉTIT

Demà cap a Irlanda del Nord...


                                                ***
Greetings from Galway! Después de llevar ya unas semanas por Irlanda debo decir que Galway y la zona de Connemara es la parte que más me ha gustado del país. Aunque no tiene muchos monumentos ni museos importantes Galway tiene mucha vida y eso es lo que más me gusta de un lugar. Además alrededor tiene lugares espectaculares como los Cliffs of Moher, unos acantilados preciosos que según tengo entendido estuvieron propuestos para las siete maravillas naturales del mundo y después de pasar el día allí ya sé por qué. Además, cerca de Galway están las islas Aran y ayer, aprovechando el día tan soleado del que disfrutamos, fuimos a pasar el día a una, donde pudimos montar en bici y tomar el sol en la playa. Hoy, como ya es costumbre aquí, ha estado toda la mañana lloviendo, así que hemos ido a hacer unas compras y he aprovechado para cocinar. 



Finalmente os traigo una receta con pescado, el Seafood Chowder (caldereta o sopa de marisco). Este es un plato muy popular en los menús de los restaurantes irlandeses, especialmente aquí en la costa. Aunque los restaurantes lo ponen como entrante, he comprobado que acompañado con un poco de pan es un plato muy contundente para comer como plato único. La receta original llevaba un poco de tocino a trocitos pero hoy me apetecía un plato sólo de pescado y lo he suprimido. El resultado ha sido fantástico, hemos repetido y todo! 

Esta noche iremos a probar lo que, según dicen por ahí, es el auténtico desayuno irlandés, ostras con una Guinness. Pero mientras os dejo con el Chowder.



Ingredientes: ( 2-3 personas)
- 1 cebolla
- 2 patatas 
- 250 ml de caldo de pescado (1 taza y un poco más)
- 150 ml de leche (no llega a 1 taza)
- 300 gr de pescado blanco (y también puede ser con un poco de salmón)
- 50 gr de bacalao ahumado
- 300 gr de mejillones y almejas (cocinadas al vapor y sin cáscara)
- 100 gr de gambas (hervida y sin cáscara)
- 75 ml de nata líquida
- Perejil picado
- Cebollino picado
- Sal y pimienta

Preparación:

Se pica la cebolla y se sofríe en una olla grande con dos cucharadas de aceite o un poco de mantequilla. Se pelan las patatas, se cortan en trocitos muy pequeños y cuando la cebolla esté transparente se añade la patata picada. Enseguida se incorpora el caldo de pescado y la leche, se lleva a ebullición, se tapa, se baja el fuego y se deja cocer hasta que la patata esté tierna. La patata se utiliza para que el caldo espese así que cuando esté tierna con un tenedor se pisa un poco la patata para que quede una textura parecida a una crema. Se añade el pescado cortado en cubos y se deja cocer 3 minutos. Después se incorpora la nata y se deja hervir 30 segundos. Finalmente, se añade el marisco (mejillones, almejas y gambas) y cuando vuelva a hervir se retira del fuego. Se sazona con un poco de sal, pimienta, el perejil picado y el cebollino picado y se sirve en seguida.





BON APPÉTIT

Mañana a Irlanda del Norte ...

9 comentaris:

  1. te molt bona pinta marisa!! i m'alegre que vaja molt be el viatge.. lo de la volteta en bici i platja sona molt be!!
    bessets molly malone!! :)

    ResponElimina
  2. Se ve delicioso....no sabes como me gusta el chowder....y se ve autentico!!.......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  3. Yo no lo conocía, pero se ve delicioso, yo la dejaría para el invierno.
    Te sigo los pasos, espero esa próxima entrada.
    Sigue disfrutando de Irlanda, besos.

    ResponElimina
  4. Pues es de esos que no conocía, pero se ve delicioso.

    Quedamos a la espera.

    Besos.

    ResponElimina
  5. Bon dia, Marisa! Comentar-te q m'agradat molt el teu Blog, i q tenim una plana al Fèisbuc: Amics de la Corrupció Gastronòmica (Per una cuina corrupta i mestissa), x si vulgueres pegar-li una mirãeta, o fer-te membre. Ens sentiríem molt afortunats! Salutacions!

    ResponElimina
  6. Ay Marisa! ya sabes el rollo que yo me traigo con las sopas.. así que no es que me la lleve.. te la robo! a mano armada si hace falta;-P
    Besos

    ResponElimina
  7. Nunca he estado en Irlanda y mira que tengo ganas... pero mientras me recreo mirando y degustando tu magnífica sopa. Me la anoto para el otoño ;D

    Besos.

    ResponElimina
  8. Em sembla una recepta deliciosa i ara que ja anem cara el fred millor. Ja et preguntaré quin peix blanc, o qualsevol li va bé??

    ResponElimina