dimecres, 30 de març del 2011

CREMA DE CARABASSA

La recepta de hui segur que molts de vosaltres l'heu feta alguna vegada, ja que és una recepta fàcil de fer, molt bona i que forma part del receptari tradicional. La recepta que jo he utilitzat és la de ma mare, i és que no hi ha millor font d'informació que les receptes de la mare per a fer una bona recepta. Ara que ja comença a fer bon temps i prompte no ens abellirà menjar sopes i coses molt calentes aprofite per posar aquest plat que es pot menjar calent en un plat fons o templat, i fins i tot fred, en un got menut com aperitiu. Espere que vos agrade.


Ingredients:

- un tros gran de carabassa
- 1 creïlla
- un all porro
- mitja ceba
- 2 carlotes
- 1 tomaca
- mig got de llet
- oli
- sal i pebre


Preparació: 

Es pelen tots els ingredients, es tallen a daus la carabassa i  la creïlla, l'all porro i la carlota es tallen a rodanxes i la ceba i la tomaca es piquen. En una olla es sofrig la ceba amb dos cullerades d'oli. Quan la ceba estiga transparent s'afig la tomaca i es sofrig un poc. Després s'incorporen la resta de les verdures, s'assaona amb sal, es remou tot bé i es cobrix d'aigua. Es deixa coure durant 20-25 minuts o fins que la carabassa i la creïlla estiguen tendres. Passat este temps, si encara queda massa aigua en llevarem un poc abans de triturar, reservant-la per si la crema quedara massa espessa. S'afig un poc de llet i es tritura amb la batidora. Quan ja estiga la crema triturada, es rectifica de sal i s'afig un poc de pebre. 
Per a servir, jo ho vaig fer a la manera senzilla amb un poc de jolivert picat però també es poden posar uns trossets de carabassa sofregits, o un cruixent de formatge o pernil. Si es servix com aperitiu, en un got menut, el cruixent de pernil al forn quedarà molt bé. 



BON APPÉTIT

                                          ***

CREMA DE CALABAZA

La receta de hoy seguro que muchos de vosotros la habéis hecho alguna vez, ya que es una receta fácil de hacer, muy buena y que forma parte del recetario tradicional. La receta que yo he utilizado es la de mi madre, y es que no hay mejor fuente de información que las recetas de nuestras madres para hacer una buena receta. Ahora que ya empieza a hacer buen tiempo y pronto no nos apetecerá comer sopas y cosas muy calientes aprovecho para poner este plato que se puede comer caliente, en un plato hondo, o templado, e incluso frío, en un vaso pequeño como aperitivo. Espero que os guste.


Ingredientes:

- Un trozo grande de calabaza
- 1 patata
- Un puerro
- Media cebolla
- 2 zanahorias
- 1 tomate
- Medio vaso de leche
- Aceite
- Sal y pimienta


Preparación: 

Se pelan todos los ingredientes, se cortan en dados la calabaza y la patata, el puerro y la zanahoria se cortan en rodajas y la cebolla y el tomate se pican. En una olla se sofríe la cebolla con dos cucharadas de aceite. Cuando la cebolla esté transparente se añade el tomate y se sofríe un poco. Después se incorporan el resto de las verduras,  se sazona con sal, se remueve todo bien y se cubre de agua. Se deja cocer durante 20-25 minutos o hasta que la calabaza y la patata estén tiernas. Pasado este tiempo, si todavía queda demasiada agua le quitaremos un poco antes de triturar, reservándola por si la crema quedara demasiado espesa. Se añade un poco de leche y se tritura con la batidora. Cuando ya esté la crema triturada, se rectifica de sal y se añade un poco de pimienta. 
Para servir, yo lo hice de forma sencilla con un poco de perejil picado pero también se pueden poner unos trocitos de calabaza sofritos, o un crujiente de queso o jamón. Si se sirve como aperitivo, en un vaso pequeño, el crujiente de jamón al horno quedará muy bien. 


 BON APPÉTIT

1 comentari:

  1. Que bona que es veu.
    En esta época hi han moltes carabasses i és una manera meravellosa, sana i molt bona de utilitzarles.
    I com aperitius té bona presentació

    ResponElimina